Thursday, February 28, 2013

AWAITING PENSIONERS FOR THE LATEST REVISION






வங்கிகள் பென்சன் அரியர்ஸ் வழங்க 
ஏன் இந்த தாமதம் ?

அரசு ஆணைகள் 17.01.2013  அன்று வழங்கப்பட்டு, உடனடியாக புதிய பென்ஷனை 24.09.2012 முதல் கொடுக்க அனைத்து வங்கிகளுக்கும் சுற்றறிக்கை அனுப்பப்பட்டு விட்டன ஆனால் இதுநாள் வரை எந்த வங்கியும் கண்டுகொண்டதாக தெரிய வில்லை இந்த போக்கு நீடித்தால் வங்கிகள் கால தாமதத்திற்கு வட்டியுடன் கொடுக்க வேண்டியதிருக்கும் என்பதை உணரவேண்டும்.

அரசு ஆணைகளை உடனே செயல்படுத்த முடியாத காரணங்களை ஆராய்ந்து அதற்க்கு விடை காண முயல வேண்டும் புதிய மேம்படுத்த பென்சன் பட்டியல்கள் அனைத்தும் மிகவும் தெளிவாக உள்ளன ஒரு ராணுவ பென்சனர் அல்லது ஒரு ராணுவ குடும்ப பென்சனருடைய கீழ் கண்ட முக்கிய விவரங்கள் வங்கியின் பென்சன் மென் பொருளில் தயாராக இருந்தால் எந்த சிரமும் இல்லாமல் பென்ஷனை மாற்றி விடலாம்.

ஒரு பென்சனருடைய ரேங்க்  (Rank of the Pensioner)
பணிக்காலம்  (Qualifying Service)
குரூப் (Group)

இந்த அடிப்படை தகவல்கள் ஒவ்வொரு வங்கியிலும் உள்ள C.P.P.C  ல் அந்தந்த பென்சனருடைய கோப்புகளில் இருக்கிறது ஆனால் இந்த வங்கிகள் பயன்படுத்தும் பென்சன் மென் பொருளில் இல்லை என்பது தான் பிரச்சனை இந்த கோப்புகளில் இருந்து எடுத்து பென்சன் மென்பொருளில் பதிவு செய்ய வங்கிகளுக்கு போதுமான ஊழியர்கள் இல்லை இந்த பிரச்சனைக்கு தீர்வு காண பல வழிகள் இருந்தும் வங்கிகள் எந்த முயற்ச்சியும் எடுத்ததாக தெரியவில்லை.

எனவே ஒவ்வொரு பென்சனரும் காலம் தாழ்த்தாமல் உடனே தாங்கள் பென்சன் பெரும் வங்கிக்கு சென்று மேலே  கண்ட மூன்று தகவல்களையும் கொடுத்து ஈமெயில் மூலம் தங்களுடைய C.P.P.C. க்கு அனுப்ப வலியுறுத்தவும்.

தாமதத்திற்கு தகுந்த ஆதாரத்துடன் நாம் வட்டி கேட்கும் போது எல்லாம் தானாக நடக்கும்அது தான் ஒரே வழி என்று தெரிகிறது.

காலம் தாழ்த்துவது நல்லதல்ல.
வங்கிகள்  இதை உணர வேண்டும்
Our sincere thanks to Indianexservicemanblog for this valuable article.

ANOTHER 2 DAYS PENSION MELAS AT KOVILPATTI--TUTICORIN -DIST TN.


TWO DAYS PENSION MELA AT KOVILPATTI-TUTICORIN-DIST TN.

On the demand  and request by NEXCC President , Kovilpatti, the ESM Help line Centre , Chennai arranged for 2 days pension mela on 25 and 26 th February 2013, and our Trust was specially invited to participate and help.

About 200 pensioners/ family pensioners attended the mela, A spacious hall and all other arrangements were made by Sub.KesavaRajan, a very sincere and dedicated veteran.

Representatives from SBI, Canara bank and Indian Banks were present .
 Our Trust members interacted with the pensioners and noted the discrepancies,
4 veterans had not made endorsement of family pension ( Pre-1985 cases), we provided them with the required forms for immediate action.
3 ESM were given  application for Broad banding of Disability pension.

A major discrepancy was  non deduction of FMA for the ECHS members,
Mostly from SBI. The matter was explained to the SBI, CPPC representative  for doing the needful. We insisted not to recover the entire amount in one installment as the mistake was not from the veterans.

As a whole the recent pension melas have created awareness among the Ex-servicemen community  the importance of knowing their entitled benefits through such melas..

ESM help Line centre and the NEXCC  officials appreciated our Trust for very active participation in the Melas, there by  extending sincere help to the veterans and their families.

Our Trust is very mush satisfied in helping the ESM communities.

 Our Trust members Sgt. S.Kanthiah, Sgt C.Muthukrishnan and Sgt.Edvin Joseph
 Sgt.C.Muthukrishnan  discussing with Sgt.Edwin
 NEXCC President Sub.Kesavas Rajan is having a discussion with Asst.Director of Tuticorin Dist.while
Sgt.C.Muthukrishanan is interacting with a family pensioner.
  Particulars are fed in the SUVIGYA programe.
 Verification and noting the discrepancies in the mela
  Our Trust members having a discussion with MRC representaives.
Our Liaison officer Sgt.S.kanthiah discussing with Canara bank , Kovilpatti Manager Mr.Murugesan. and the Welfare Organiser of AD office Tuticorin  is seated.


BENEFITS OF DSP ACCOUNT FOR PENSIONERS- MIGRATED TO SPARSH

  Dear veteran brothers, There is a doubt   being raised by   many   of us   regarding the Benefits under   DSP   (Defence Salary Package)...